El treball per projectes es realitza des de la perspectiva d’un treball respectuós amb els interessos dels infants.

El procés s’inicia des del diàleg i l’escolta de les converses dels nens i les nenes i recollint els seus dubtes i preguntes, amb la participació activa de tota la comunitat educativa.

El mestre guia el projecte i ajuda els infants a fer-se preguntes sobre el que els envolta. Es tracta d’una perspectiva educativa, una manera d’entendre el món. El treball per projectes ens aporta, no només coneixements, sinó l’aprenentatge d’aquells processos i competències útils per la vida. Com organitzar-nos, com cercar informació, com aprendre a aprendre. Amb els projectes ajudem als alumnes a fer-se conscients dels seus aprenentatges i a avaluar-se.

Aquesta manera d’aprendre ens proporciona avantatges com: atendre a la diversitat, respectar els diferents ritmes d’aprenentatge, aprendre a treballar en equip, organitzar-se el seu propi temps i feina.

Els projectes i aprenentatges que els nens i nenes fan els mostren als companys, pares, mares i altres membres de la comunitat educativa afegint un gran valor i rellevància social a la seva tasca.

Últims projectes que hem realitzat: Coneixes el teu entorn? , Descobrim l’espai, Què vull ser quan sigui gran?…

Ex.Descobrim l’espai o nous artistes

   

Projectes d’escola

Escoles verdes

El projecte d’Escoles Verdes és una iniciativa del Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya coordinada per la Societat Catalana d’Educació Ambiental.

El 2001 vam rebre el distintiu d’Escola Verda i des de llavors que formem part d’aquest col·lectiu. El pla d’actuació dura sempre tres anys i llavors s’ha de tornar a renovar el distintiu.

La participació en el projecte Escoles Verdes és el compromís de tota la comunitat educativa cap al respecte pel medi ambient.

Teatre

Considerem que el teatre ofereix molts aspectes positius i que van, des d’aspectes personals: atenció, autoestima, esforç…, passant per aspectes interpersonals: treball en equip, cooperació, cohesió social…, fins aspectes de caire més curricular, com la lectura, les habilitats comunicatives (entonació, llenguatge no verbal, vocalització), la plàstica, la música i la memorització. Aquest és doncs un projecte transversal.