• AMBIENTS MATEMÀTICS

La vida diària és plena de situacions matemàtiques que, d’acord amb la línia pedagògica de l’escola, és fàcil utilitzar perquè els infants aprenguin matemàtiques jugant.

Per veure clarament això és important tenir en compte que el pensament matemàtic no està associat només al càlcul sinó a moltes accions mentals quotidianes:

  • Raonar i entendre una situació
  • Plantejar i resoldre problemes (amb tres nivells d’aprenentatge: capacitat de resolució; comprensió de com es resol i per què; extrapolació de la resolució a casos similars).
  • Interpretar (capacitat d’entendre i aplicar a situacions similars)
  • Representar
  • Comunicar

Els ambients matemàtics tant a infantil com a primària contribueixen a treballar la cooperació activa i  ajuden a desenvolupar les capacitats de manera lúdica i motivadora.

  • AMBIENTS DE LLENGUA

D’I3 a 6è donem el mateix enfocament metodològic a la llengua.

El treball per racons és una manera d’organitzar els espais de treball del grup classe delimitant-los i creant activitats d’ensenyament-aprenentatge. En aquestes activitats es pot treball per parelles, en grup o individualment. En aquests racons es pretén dur a terme les habilitats lingüístiques des d’una dimensió comunicativa del llenguatge. Les activitats que proposem possibiliten al nen l’accés a una comunicació oral i escrita funcional.

  • CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

Cada dia de 9 a 9:30 els alumnes d’educació infantil fan consciència fonològica. La consciència fonològica és el pas previ a la lectura, l’objectiu és que els nens siguin capaços de reconèixer i identificar fonemes, síl·labes i paraules de forma independent entre si.

  • IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA

La llengua anglesa s’introdueix a I3 un cop els alumnes estan ben integrats al centre amb una sessió. A I4 i I5 ja realitzen dues sessions de llengua anglesa. A l’educació infantil l’eix conductor són els contes, les cançons i els jocs i a partir d’aquests s’assoleixen els objectius proposats.
A l’educació primària a part de l’àrea curricular de llengua anglesa (3 sessions a la setmana) es treballa conjuntament per desenvolupar altres àrees com la música, la plàstica o la informàtica utilitzant com a única llengua vehicular l’anglès. La finalitat és crear situacions reals d’immersió per tal de donar fluïdesa i seguretat en aquesta llengua.

Conversa oral en anglès a partir dels animals